Søndag 17. mai ble Norges nasjonaldag feiret med stor glede, stolthet og fantastisk stemning av elever, foreldre og ansatte ved DNSR. Dagen startet med flaggheising på skolen, før turen gikk videre til dagens arrangementer og feiring i Torrevieja. 🇳🇴✨

Der ble det arrangert et flott barnetog fylt med smil, sang og musikk. 🎺🥁 Los Claves Showorkester sørget for fantastisk stemning langs strandpromenaden, og både nordmenn og spanjoler stoppet opp for å se det fargerike toget passere.

Under arrangementet ble det holdt flere flotte taler. Rektor Ivar Chavannes ønsket alle velkommen og snakket varmt om fellesskap, tradisjoner og betydningen av å kunne feire norsk kultur også her i Spania. I talen sin minnet han også om at 17. mai først og fremst er barnas dag, noe som tydelig kunne sees gjennom all gleden, energien og de mange smilene blant barna denne dagen. 👧🇳🇴👦

Representanter fra Torrevieja kommune, visekonsulen fra det norske konsulatet i Alicante, representant fra Sjømannskirken og nestleder i elevrådet holdt også taler og bidro til den varme og inkluderende stemningen under feiringen. 🎤✨

Tilbake på skolen fortsatte feiringen med ekte 17. mai-stemning: is, pølser, kaker og masse lek og latter. 🍦🌭🍰 Barna koste seg sammen med venner og familie, og den positive stemningen var til å ta og føle på gjennom hele dagen.

Det ble en minnerik og vellykket feiring fylt med glede, samhold og stolthet over norske tradisjoner – under den spanske solen. ☀️🇳🇴🇪🇸

📸 Se flere bilder fra feiringen her!

Gratulerer med dagen til alle! 🎉